středa 11. února 2015

Tvorba textových her a interpret H01


[ke stažení pro Windows - čtěte soubor ctime.txt a nápovědu F1 přímo ve hře
Bylo, nebylo.
Na konci loňského roku server high-voltage.cz[1] vyhlásil soutěž[2][3] o „novou“ hru pro DOS, spustitelnou v DOSBoxu či na reálném starém stroji. I vzpomněl jsem si na zlatá léta gymnaziální, kdy jsem se snažil naprogramovat interpret textových her s názvem H01 – ta zkratka znamená „hra nula jedna.“ Léta Páně 1993 takový interpret opravdu vznikl, bylo mi šestnáct let a podle toho také zdrojový kód vypadal a vypadá. O čtyři roky později 1997 vznikla první kompletní a dohratelná hra napsaná pro tento interpret. Napsala ji má drahá sestra – Jasmínový Kvítek, tehdy taktéž ve věku šestnácti let. To je pravděpodobně v naší rodině věk, který se dědí z generace na generaci a kdy potomci naší krve sdílí převelikou touhu hrát a tvořit textové hry. 
Samotná textová hra má 56 situací, 13 míst, kde hrdina umře, celkem 9813 slov a jen jeden úspěšný konec.
Do soutěže jsme se přihlásili, hra je dostupná pro DOSBox, ale taktéž byla zkompilována i pro í konzoli moderních Windows. (Pro Linux zatím není, protože máme problém s převodem UTF kódování uvnitř prastarého pascalového programu).
ke stažení:
[4] hra Textovka pro Windows - čtěte soubor ctime.txt a nápovědu pod klávesou F1 přímo ve hře
[5] manuál k interpretu H01, jak H01 napsat textovou hru
[6] původní, soutěžní verze spustitelná pouze v DOSu a DOSBoxu
[7] zdrojový kód H01 upravený pro kompilaci ve FreePascalu[8], pouhých 90kB

spřátelené weby, které stojí za shlédnutí:
[8] dosheaven.eu, absolutní retro a ráj DOSových hráčů
[9] retropolis.cz, automatický sběrač počítačového retra napříč českým a slovenským internetem
[10] high-voltage.cz, s láskou o retro hraní a počítačování vůbec

Žádné komentáře:

Okomentovat