_@¡
jak funguje přepákování - obecně |
poznámka přidána 20.5.2015: změna světlé výšky změnou délky kostí byla překonána – lepší je prodloužit celé tělo tlumiče – viz prodloužení tlumiče [tady]
Změnou délky přepákování lze motorku snížit nebo zvednout. Z výroby je délka přepákování - rozteč děr - 140mm. Běžně se motorka snižuje použitím přepákování 145mm pro snížení nebo 135mm pro zvýšení. Jednoznačně potřebujeme V-Strom zvýšit, je to břichoplaz.
Změnou délky přepákování lze motorku snížit nebo zvednout. Z výroby je délka přepákování - rozteč děr - 140mm. Běžně se motorka snižuje použitím přepákování 145mm pro snížení nebo 135mm pro zvýšení. Jednoznačně potřebujeme V-Strom zvýšit, je to břichoplaz.
díl č. 2 - rear cushion rod, takže prut, říká se tomu kost - podle profilu |
Podle zdroje [1] je možné zkrátit přepákování maximálně o 8mm, aby byl ještě použitelný boční a centrální stojan. Osobně tom ale problém nevidím, protože délka stojanu se dá relativně snadno upravit. Takže pro experiment jsem vyrobil první pokusné přepákování s roztečí 125mm, tedy o 15mm kratší než originál a projevilo se to neuvěřitelně.
Pro srovnání - světlé výšky - Kawasaki KLE 500 - 180mm; Yamaha XT660Z Tenére - 260mm; Yamaha XT1200Z - 205mm; BMW F 800 GS - 250mm; BMW F 650 GS - 220mm; KTM 990 Adventure - 261mm; Transalp 190mm; Kawasaki Versys 180mm; Triumph Tiger 800 XC - 220mm a náš Suzuki DL 650 - 165mm; (zdroj google)
Použití bočního stojanu je na hraně, motorka je vysoká a stojan krátký, ale stojí; hodně nahnutá a nespadne. Použití centrálního stojanu je nemožné, bude nutné ho prodloužit. Nové přepákování z pásoviny 40x6 bude třeba komaxitovat, ať to trošku vypadá a nerezne.
A praktický dopad? Spolujezdec sedí tak vysoko, že bez problému vidí nad mojí hlavou (testováno bez přileb). V-Strom poprvé vyjel na ostrý betonový schod vysoký po osu předního kola a neškrábl břichem ani centrálním stojanem.
Co na to řetěz? Ptal se velký učitel Drchlík a měl pravdu, řetěz jsem měl příliš našponovaný. Po instalaci kratšího přepákování se výrazně povolil. Řetěz byl dotažen, ale špatně. Bylo nutné řetěz napnout znovu, ale při zátěži, protože se mění úhel kyvné vidlice. Bez zátěže je řetěz o kyvnou vidlici opřený a v místě kloubu je na řetězu vidět malý zlom a tváří se dost povoleně. Při zátěži 110kg už je řetěz v rovině a lehce se otírá o ochrannou/vodící gumu co tam je. Při zátěži 210kg je už řetěz úplně správně a vůbec se o kyvnou vidlici nikde neotírá. Velký učitel projekt s přepákováním schválil a řekl, že by to tak nechal. A proti jeho doporučení nemohu nic namítat. Zvýšení V-Strom funguje.
[fotky] přepákovaného V-Stromu
přidáno 14. 11. 2011:
Se zvýšeným V-Stromem najeto přes 2tis. km a bez problémů. Hrubší offroad a skok na motokrosové trati přežilo přepákování bez problémů. Proběhlo prodloužení centrální stojanu [2].
přidáno 18. 1. 2012:
Zajímavá motivace - zvýšení motocyklu Varadero [3] - přepákování zadního tlumiče i zvednutí přední vidlice (výměnou zátek předních vidlic)
přidáno 20. 5. 2012:
Nakonec jsem kosti zkrátil ještě o dalších 5mm, zvedlo se to ještě malinko víc a prodloužením předních trubek [4][5]se motorka dovážila. Teď je nutné prodloužit i boční stojan.
přidáno 31. 5. 2012:
Prodloužení bočního stojanu, opětovné prodloužení centrálního stojanu. [6]
přidáno 5. 6. 2012:
Finální produkt, kosti 120mm z nerezové. Zůstávám věrná pásovině, tvar kosti není důležitý.
přidáno 20.5.2015: změna světlé výšky změnou délky kostí byla překonána – lepší je prodloužit celé tělo tlumiče – viz prodloužení tlumiče [tady]
přidáno 21.4.2017: výkres kosti - V-Strom [tady]. Délku si každý upraví.
Abstract:
Raising clearance 60mm of Suzuki DL 650 V-Strom. The easy way is use shorter "dog-bones" 125mm. Raising front fork [here].
Pro srovnání - světlé výšky - Kawasaki KLE 500 - 180mm; Yamaha XT660Z Tenére - 260mm; Yamaha XT1200Z - 205mm; BMW F 800 GS - 250mm; BMW F 650 GS - 220mm; KTM 990 Adventure - 261mm; Transalp 190mm; Kawasaki Versys 180mm; Triumph Tiger 800 XC - 220mm a náš Suzuki DL 650 - 165mm; (zdroj google)
Motorka se zvedla o šest centimetrů, což výrazně zvyšuje terénní možností a V-Strom vypadá konečně aspoň trochu jako enduro.
zkrácení přepákování o 15mm zvedlo motorku o 60mm |
A praktický dopad? Spolujezdec sedí tak vysoko, že bez problému vidí nad mojí hlavou (testováno bez přileb). V-Strom poprvé vyjel na ostrý betonový schod vysoký po osu předního kola a neškrábl břichem ani centrálním stojanem.
zřetelný "zlom" řetezu |
bylo nutné podložit doraz centrálního stojanu, nožička na druhé straně se potkávala s řetězem |
přidáno 14. 11. 2011:
Se zvýšeným V-Stromem najeto přes 2tis. km a bez problémů. Hrubší offroad a skok na motokrosové trati přežilo přepákování bez problémů. Proběhlo prodloužení centrální stojanu [2].
přidáno 18. 1. 2012:
Zajímavá motivace - zvýšení motocyklu Varadero [3] - přepákování zadního tlumiče i zvednutí přední vidlice (výměnou zátek předních vidlic)
přidáno 20. 5. 2012:
Nakonec jsem kosti zkrátil ještě o dalších 5mm, zvedlo se to ještě malinko víc a prodloužením předních trubek [4][5]se motorka dovážila. Teď je nutné prodloužit i boční stojan.
přidáno 31. 5. 2012:
Prodloužení bočního stojanu, opětovné prodloužení centrálního stojanu. [6]
přidáno 5. 6. 2012:
Finální produkt, kosti 120mm z nerezové. Zůstávám věrná pásovině, tvar kosti není důležitý.
přidáno 20.5.2015: změna světlé výšky změnou délky kostí byla překonána – lepší je prodloužit celé tělo tlumiče – viz prodloužení tlumiče [tady]
přidáno 21.4.2017: výkres kosti - V-Strom [tady]. Délku si každý upraví.
Abstract:
Raising clearance 60mm of Suzuki DL 650 V-Strom. The easy way is use shorter "dog-bones" 125mm. Raising front fork [here].