Čezeta má nový výtrus

Proběhly nějaké drobné opravy a úpravy na staré Čezetě. Protože po posledních projíždkách loni si brodský patriot J.K. stěžoval, že motor nechce do otáček, že "saje falešný vzduch." Pravda byla jinde, byl prasklý pístní kroužek a vadné těsnění pod válcem i pod hlavou. Protože podle tachometru má najeto téměř 40tis. kilometrů, pořídili jsme nový píst, kroužky, ojniční čep a nový výbrus. Takže teď jsme v záběhu. Nesmí se jezdit na plný plyn a nesmí se jezdit ve dvou.
Další drobnost je instalace dvouklíčové brzdy do předního bubnu, má brzdit výrazně lépe než brzda jednoklíčová. Žel buben už má svoje roky, tak bude chvíli trvat než se lamely obroucí a přizpůsobí. Momentálně je výsledek nepřesvědčivý, ale věříme, že se to zlepší. Když ne, bude třeba na původní jednoklíč nanýnovat nové obložení a budeme tam, kde jsme teď. Nové obložení v hrbatém bubnu...
A ještě postřeh - je neuvěřtelné, jak je ČZ 175 malinká motorka, po přesednutí z V-Stromu si připadám jak na koloběžce - a taky to tak jede. Když vzpomenu, že jsem loni na tomto stroji byl na Vysočině [1] a za víkend najezdil třeba šest set kilometrů, přijde mně to k neuvěření. Vzpomínám, že jsem kdesi na benzince v Novém Městě na Moravě potkal partu motorkářů na moderních strojích a oni se velmi podivovali, že mám značku UH a vyzvídali, zda jsem na tom vetránu opravdu přijel a ještě víc se podivovali, že mám na řídítkách navigaci, protože oni tehdy jeli podle mapy... Holt vývoj. Dneska bych se podivoval taky.
Čezeta je teď komplet hotová - loni jsme stihli - lak, nové zadní tlumiče, rámeček světlometu, tachometr, kompletní elektroinstalaci, nové dobíjecí relé, baterku, pneu, novou spojku včetně pružin, přidáme letošní nový řetěz, výbrus a přední brzdu včetně lanka a teď zbývá najít někoho, kdo na ní bude jezdit.
A takového nadšence máme, je to Jelen, který právě končí autoškolu B a A0, takže Čezetu dostane do užívání. Moc práce na ní už není, snad jen nově obšít sedlo a znovu nachromovat teleskopy a vyměnit těsnění, aktuálně totiž ukapává olej.

pozn.
vše o ČZ 477 viz. [2]