Výměna startéru

Chybně jsem vyhodnotil občasné nenatočení motoru startérem, vypadalo to na vadnou baterii, že startér neutáhne, ale nebylo tomu tak. Motorka přestala startovat úplně. Po stisknutí startovacího tlačítka se ozvalo cvaknutí pod sedlem - to sepnulo relé startéru - a víc nic.
Takže startér musel ven a po rozebrání bylo jasné, že není zanesený prachem z uhlíků, ale že má nepravidelně a hodně moc sjetý komutátor, takže nepomohlo ani podložení uhlíků. Občas startér točil, občas ne. Nejrychlejší řešení je někdy nejlepší - vyměnit startér za jiný, ze záložního rozebraného motoru. A vadný startér nechat někde zrepasovat.
[víc fotek]
pozn. Motor má rozvod řetězem, nikoli řemenem, proto není problém motorku kdykoli rozlačit na jedničku nebo dvojku, chytá okamžitě.
Startér na motorce nevysunuje pastorek jako startér v autě. Je pořád v záběru před startovací spojku / volnoběžku, která ho při nastartovaném motoru odpojí.

pozn. nový startér lze koupit za cca 7tis. korun [zde].