Lukov a okolí

V-Strom byl v servise ve Zlíně a protože odpolední slunce "pálilo" do zad, vyrazili jsme se Stromkem na malý offroad směr Lukov. Byli jsme tam už s Karlosem[1], ale tehdy jsme jeli po lesní cestě, teď s nově obutými "špalky" jsem to vzal po turistické značce, původně jsem chtěl po červené až na Tesák, ale místní z Vlčkové za kopcem mě varovali, že jsou po cestě nové ploty a že mám jet po cestě přes Kašavu. A někde tam mě zlákala odbočka - pěkně prašná polňačka do opravdu pořádného kopce a pak přes rozmočený les už to tak veselé nebylo.
Nové pneu Mitas E-10 jsou naprosto skvělé. Testoval jsem poctivě. Bez podhuštění a s plnou trakcí absolvovali suchou louku, listí, mokrou louku na stinné straně se zbytky jinovatky, lesní cestu, velmi prašnou cestu a podzimní les plný listí. I při traverzování svahu drží gumy stopu. Po Michelin Anakee2 je to moc příjemná změna k lepšímu. Dá se vyjet louka po vlhké trávě do kopce a udržet trakci bez proklouznutí a taky se dá louka vyhrabat - ani jedno se s předchozím obutím nedalo zvládnout.
Jediný problém zůstává a vždy bude a to je bláto, pneu E-10 se zalepí výrazně později než Anakee2 nebo Dunlop Trailmax, ale stejně začne klouzat.
Nezvládl jsem podélně objet hlubokou kolej, zadní kolo sklouzlo do brázdy, po pár pokusech mně motorka upadla, po dalších pokusech o zvednutí a vyjetí jsem upadl já a motorka upadla o to víc a odnesl to - kdo jiný než pravý přední blinkr[2], nicht wahr - a pravý kryt brzdové páčky - opět. Celkem jsme upadli asi dvacetkrát. Podsypal jsem zadní kolo jehličnatým spadem a hlavně jsem se přestal snažit vrátit se dolů ze svahu, ale vyjet dál do kopce. Na pár posledních pokusů o zvednutí jsem se odstrojil, abych vychladl, a na nejbližší vhodný pařezový stativ jsem umístil foťák, ať máme z výletu i nějaké video. Přemýšlím, že by nebylo na škodu mít s sebou polní lopatku.