Má smysl repasovat tlumič na motocykl?

[fotky]
Kdo hledá rychlou odpověď: „Ne, nemá smysl repasovat tlumič na motocykl, je lepší pořídit nový.“ 
Bohužel repas může být třikrát až osmkrát levnější než nový tlumič. A to stojí za úvahu.
Na mém V-Stromu je nerozebiratelný tlumič, dá se nastavit pouze zpětný útlum a tlumič má hydraulicky nastavitelnou tvrdost pružiny. Po 70tis. kilometrech, poslední dobou se spoustou offroadu bylo jasné, že tlumič má život za sebou a ač stále ještě nějak tlumí, není v kondici jako zamlada. Jsou dvě možnosti, vyměnit za nový tlumič s investicí kolem 20tis. korun za Hyperpro nebo Öhlins, sáhnout po levnější variantě od Hagonu za zhruba 10tis. korun a nebo nechat tlumič repasovat. 
Nemyslete si, že když pořídíte nový tlumič, že nevyžaduje údržbu. Stejně jako každou sezónu nebo dvě měníme olej v tlumičích na přední vidlici, tak je třeba zhruba v intervalu 50tis. kilometrů řešit údržbu zadního tlumiče. Pokud tlumič není rozebiratelný, musí se nejprve rozebiratelným udělat.
Repasí tlumiče se rozumí rozebrání nerozebiratelného, výměna gufera, nová náplň oleje a dusíku; obvykle přidat ventilek na dusík a někdy i chromování pístnice, pokud je vyrezlá.
Já jsem zvolil variantu repas tlumiče, navíc s výměnou pružiny.
Ceny repasu tlumičů se liší. Pan Buráň z Pašovic (bvmo@seznam.cz) chce repas tlumiče zhruba 8000 korun, Prochymoto.cz[1] udělá totéž za 2800 korun. Jestli je jejich práce srovnatelná to nedokáže prakticky nikdo posoudit. Recenze na oba jsou slušné. Já jsem zvolil variantu levnější Prochymoto.cz, navíc mně prodloužil chod tlumiče o 4mm, což je díky přepákování 12mm zdvihu navíc!
Doporučuju do Čerčan k panu Procházkovi zajet a nechat si vysvětlit, cože se to vlastně s vaším tlumičem bude dít. Mně to vysvětlil v útulném přítmí své dílny vonící olejem a pochopil jsem, že je to alchymie na kterou je třeba mít vybavení a zkušenosti. Ač na webu je email, doporučuji komunikaci po telefonu. U mě všechno proběhlo bez problémů; mám záložní zadní tlumič, takže jsem na repas tlumiče nemusel nespěchat. Ale pokud chcete jasné termíny, musíte je zadefinovat a Prochymoto vám vyjde vstříc.
Uvidíme jak repasovaný tlumič obstojí v offroadové zátěži. Je totiž jasné, že repasovaný tlumič není nový, ať vám servisák tvrdí cokoli. Ano, je možné, že repasovaný tlumič bude lepší než origo tlumič, co na motorce byl; ale pořád je to kompromisní řešení oproti pořízení nového Öhlins nebo Hyperpro tlumiče.

Tady postupně dopíšu zkušenosti, jestli tlumič tlumí, jestli vydržel a nevytekl a kolik se s ním najelo kilometrů.
První svezení, pár offroadových skoků a drží...

13.10.2014: najeto přes 8000km. Tlumič funguje. Někteří kolegové bohužel měli smůlu a tlumič repasovaný v Čerčanech jim vytekl [diskuse]. Jeden kus po 1000km, druhý kus po 2200km.
21.10.2014: Tak aktualizace jednoho z vyteklých tlumičů, viz. výše uvedená diskuse - v tlumiči nebyl žádný problém, přidali planžetu na zpětný útlum - podle dodaného videa odhadli, že je třeba ten tlumič přitvrdit. Zajímavé...