_@¡

Prodloužení předních teleskopů V-Strom

Již jsme zrealizovali zvětšení světlé výšky motocyklu o 60mm zkrácením přepákování zadního tlumiče o 15mm viz.[1]. Řešení je použitelné a funkční, ale došlo k mírné změně těžiště a bylo by vhodné zvednout motorku i vpředu. Firma Grave.cz[2] nabízí za 3200Kč prodloužení přední vidlice pouze výměnou zátky tlumiče - podobně jako je to vidět na zvýšeném Varaderu viz.[3][4]. Toto řešení úspěšně aplikují na legendárních motorkách Honda Africa Twin s poukázáním na to, že přední tlumiče na motorce drží spodní brýle a prodloužení výměnou zátky ničemu nevadí. Oslovil jsem s tímto problémem nezávisle strojaře z pražského Ricardo Engineering[5] a brněnského IG Watteeuw[6] a oba toto řešení zamítli jako případně rizikové.
Na fóru V-Strom.cz[7] se tohle téma řeší v diskusi "Je to břichoplaz, co s tím" viz.[8]. A tady uživatel K* navrhl řešení, které jsme zrealizovali. O vizualizace a model se postaral uživatel S*.
informativní první návrh - tak má prodloužení fungovat
Opět jsme konzultovali s již zmíněnými odborníky, k problému se nezávisle vyjádřili i výzkumníci z mladoboleslavské Škodovky, kteří jasně určili materiál a zušlechtění. Výsledný produkt kopíruje svěrný spoj dolních brýlí se dvěma šrouby.
Pro kutily je volně ke stažení model [9] i výkres [10]. 
Výroby se ujala firma Z.Kovo z Uherského Brodu, redukci bude možné objednat mailem na z.kovo (zavináč) seznam.cz Aktuální cena za pár je 4200Kč včetně antikorozní povrchové úpravy.
Právě  se vyrábí první kusy, za „pár týdnů“ budeme mít první zkušenosti z jízdy.



přidáno 21.5.2012:
Prodloužení funguje, otestováno viz. [11]

přidáno 31.8.2012:
Vyrobilo se prodloužení na dvě motorky, obě s redukcemi najely přes 20tis.km. Všechno ok. Po rozebrání žádné stopy vymačkání na teleskopu ani známky čehokoli podivného na té redukci. Měl jsem strach, jestli se trubka teleskopu nebude mít tendence ohnout při zátěži, když trčí z brýlí víc. Otestováno skoky na motokrosové trati, nic jako pravé MX, ale takové ty „skoky pro mastodonty“ a spousta začátečnických chyb, kdy šly dopady hrubě na přední kolo. Při off ježdění se povedly dva pády v rychlostech 30 a 50km/h. Oba byly naprosto tvrdé, přenesené do řízení, v obou případech došlo k posunu teleskopu v brýlích tak, jak se to běžně děje, stačilo povolit a srovnat. Všechno funguje. Už to nesundám.

přidáno 20.10.2014:
Prodloužení jezdí na více než šedesáti motorkách. Kolega je vyrábí z duralu a jsou k dispozici za levný peníz u něho v eshopu [12].

přidáno 12.4.2016:
Kolega Petr vyrobil odlehčenou verzi z duralu. Ke stažení [13] PDF / DWG / STEP / SLDDRW / SLDPRT

Abstract: 
Raising front fork Suzuki DL 650 V-Strom. Download [3D model] and [construction drawing].

Resumen:
La extensión del tenedor delantero Suzuki DL 650 V-Strom. Descargar [modelo tridimensional] y [dibujo técnico].