čínský laboratorní zdroj...

Wanptek KPS605D prodává např. [dratek.cz] nebo [pajtech.cz]. Existuje i třiceti voltová verze Wanptek KPS305D, která se liší pouze v rozsahu napětí (0–30V).

Specifikace výrobce pro KPS605D:
– Rozsah napětí 0V až 60 V
– Rozsah proudu 0A až 5A
– LED displej (přesnost)
        napětí: 0,1 V
        proud: 0,01 A
–  Přesnost nastavení
        napětí: 1 % + 10 mV
        intenzita: 1 % + 10 mA

Krátce
    Zdroj je vlastně docela dobrý.

Podrobněji
    Obě verze zdroj mají stejné nastavovací potenciometry, takže pro verzi s větším rozsahem vzniklo hrozně nešikovné a hrubé nastavování. Otočný knoflík, kterým mám nastavit 0–60V s krokem 0.1 a má jen 3/4 otáčky na celý svůj rozsah, je opravdu nepříjemný; ale s jemnou rukou to jde. Hodnota na displeji 0.1V/0.01A odpovídá realitě, po připojení multimetru je vidět, že se dá hodnoty nastavit výrazně přesněji (a zdroj je pak drží)-.
    Když nespoléhám na displej a měřím multimetrem, tak se dá nastavit velmi přesně.

Moje měření v režimu konstantního napětí (C.V.) se zátěží 1,5A a pak jsem měřil i režimu konstantního proudu (C.C.)  výstupem je vždycky histogram, kde je vidět moc dobře zdroj drží nastavenou hodnotu.

příklad statistiky měření při 5V

zvlnění narůstá s napětím, myslím, ale pořád slušné [jak měřit]

C.V. zátěž 2A měřeno 1,5V; 3,3V; 5V; 12V; 24V; 48V a 60V
C.C. zátěž 67Ω měřeno 5mA; 50mA; 100mA; 500mA; 1A
Výstupy měření viz [data].

Jak zlepšit jemnost nastavení zdroje Wanptek. 
    Co tak vyměnit potenciometry s 3/4 otáčkou za víceotáčkové. Vybral jsem 10 otáček na nastavení COARSE a 5 otáček na nastavení FINE. To by mohlo velmi zpříjemnit ovládání. Víceotáčkové potenciometry, které jsem sehnal jsou asi dvakrát vyšší než potenciometry, které ve zdroj byly a protože jsou přímo na desce s displejem; a opravdu jsem nechtěl displej „utopit“ hlouběji; tak jsem musel trochu improvizovat.
    Teď už je nastavení opravdu komfortní a když připojím multimetr, nastavím přesněji než vidím na displeji. Ale co zobrazuje, to je reálné.