_@¡
Někde jsem zaslechl, že kluci němečtí, co jezdí na endurech BMW F 650 GS a F 800 GS, mažou řetěz v intervalu kolem pěti tisíc kilometrů přípravkem na přimazávání ocelových lan - Elaskon. Litrové balení stojí dvě stovky, nanáší se štětcem nebo se dá i nastříkat [1], za pár hodin se ředidlo vypaří a zůstane mazivo co zároveň vydatně ochrání proti korozi. Uvidíme. Když to bude fungovat máme o řetěz navždy postaráno.
Obecně o Elaskonu [2]. Zde byl použit Elaskon 30 [3]. Pořízeno v eshopu [4].
Obecně o Elaskonu [2]. Zde byl použit Elaskon 30 [3]. Pořízeno v eshopu [4].
přidáno 27.10.2011:
Trocha zkušeností - když Elaskon úplně vyschne, je opravdu nelepivý. Po 1500km se řetěz začal ozývat a povrzávat, ale nevím jestli to nebylo kvůli dvojímu WAPkování hromad bláta z motorky. Čištění petrolejem a opětovné nanesení Elaskonu štětcem je hračka. Pokud to takto půjde dál, bude to moc dobrá a levná alternativa ke sprejům na řetěz. Takže souhlasím, že nápad je to dobrý, ale interval 5tis. je nereálný.
přidáno 20.8.2012:
Další zkušenosti - na té fotce nahoře je namazáno špatně. Stačí mazat střed řetězu a nepatlat tím celý řetěz. Reálně to vydrží 2-3tis. km. A nebo mažu po WAPce. Nic lepšího na řetěz jsme nenašel. S klasickým sprejem na řetěz [5] Elaskon je to nesrovnatelně lepší.
přidáno 12.2.2015:
Mažu pouze výše uvedeným Elaskonem, řetězy na všechny tři motorky v garáži. Funguje to. Od prvního použití teď končím druhou plechovku. To jsou tři sezóny. Levné, funkční.
Jestli se bojíte, že vám to sežere těsnící kroužky na řetězu, tak mně je to nežere. Ale mohl by se k tomu mohl vyjádřit v diskusi někdo povolaný.
Zkusil jsem Elaskon ve spreji, ten už je dražší[6].
Chtěl jsem ho na cesty – ten sprej je obří macek, ale stejně ho vozím.
přidáno 26.1.2016:
Místo Elaskonu se dá použít jiná značka přípravku na domazávání ocelových lan Ekolube GM 1EA Fluid [7]
přidáno 12.11.2022:
Používám dodnes, za deset let jsem na řetezy na tři motorky vypatlal celou jednu plechovku.