Brzdové kotouče XTZ750

Potřeba výměna brzdových kotoučů roste s mírou jejich opotřebení. Když váš brzdový kotouč vypadá jako řezací nůž v masně, v horní části má hranu velikosti kaňonu a nové brzdové destičky přeformátuje podle svého tvaru, nezbývá než pomalu začít rozvažovat o možné výměně. Mně osobně toto uvažovaní zabralo celou sezónu. Již jednou jsem kotouče měnil, za použité z druhé ruky, relativně zachovalé a určitě lepší než mé původní [1]. Vydržely 30tis. km.
Teď potřebujeme čtyři – mám dvě přední kola; jedno na silnici, druhé do terénu. Výměna brzdových kotoučů prospěje i destičkám, budou se sjíždět stejnoměrně a to i po výměně kola.
Originální kotouč přední má 4mm a zadní má 5mm a jsou vzájemně zaměnitelné.
Na fóru nadšených jezdců SuperTenere[2] je člověk, který tyto kotouče vyrábí, řezáno z plotny 5mm. Reálná cena za čtyři kotouče včetně poštovné byla v ceně jednoho originálního kotouče[3]. Jediné, co si člověk musí vyřešit sám je ochrana proti korozi – a nebo neřešit. Galvanické pozinkování brzdových kotoučů ano; brzdy si probrousí cestu samy; zinku jen nejtenčí vrstvu, protože zinek má tendenci se mazat a když je ho tam hodně, zalepí brzdové destičky a ty se pak musí smirkovým papírem očistit.
Dobrá, přátelská rada od zkušenějších – galvanické zinkování ano, ale žluté. Stříbné zinkování se díky teplotě při brzdění brzy oloupe. Žluté zinkování drží. Zda je to pravda netuším, ale nemám důvod tomu nevěřit, zvlášť když se barva zinku neprojeví na ceně.
Nevíte někdo, zda galvanické zinkování vydrží vysoké teploty? Líbily by se mně žlutě pozinkované svody výfuku, obzvláště na řadovém čtyřválci a cenově by to vyšlo srovnatelně s černou barvou na kamna...

pozn. autorem toho báječného keramického ptáčka je Vladimír Groš[4]

přidáno 2.3.2015:
s výměnou brzdových kotoučů je bezpodmínečně nutné, vyměnit i brzdové destičky, což mně nikdo neřekl, ale podprůměrný sedlák by na to přišel sám...