Bahnění

Jak dobře projet bahniště? Ideálně se mu zcela vyhnout, hluboké bahniště projet nelze[1]. Někdy se dá bahniště křižovat rychlými průjezdy. Pokud jsou hluboké vyjeté koleje, nedá se dělat nic, jenom nezastavovat. Ve stupačkách je motorka lépe pod kontrolou a hlavně lépe zatížená než při pádlování nohama „na káčera.“ Zpomalit je totéž jako brzdit přední brzdou. Je zajímavé, že nikoho by nenapadlo v bahně brzdit předkem, ale zpomalit ano. Pokusně jsem absolvoval sto metrů v blátě tam a zpět asi sedmkrát, s každým opakováním to bylo lepší a lepší. Dá se jet na dvojku, celou dobu přidávat a nezpomalovat – problém bude když to bahniště bude nekonečné, nebude možné pořád přidávat, aby se motorka dobře hrabala dál. K udržení konstantní rychlosti v bahništi budu muset nzačíst nějakou teorii.
Až se podaří udržet rychlost 30km/h celou dobu, prohlásím tréninkovou položku „průjezdy bahniště“ za splněnou. Na příště mám vytipované místo na louce, cesta do kopce, rozježděná od těžké techniky po těžbě dřeva. Venku je teď šest stupňů a prší, takže by zítra mohlo být dobré tréninkové prostředí pro plnění plánované položky „bahnitý výjezd.“