V-Strom a plně syntetický olej

Z důvodu extrémní zátěže při offroadovém ježdění začínáme V-Strom krmit plně syntetickým olejem. Aktuálně Motul 7100 10w60.
AST[1] počítá motohodiny, tak zkusíme srovnat kilometrový nájezd a nájezd v motohodinách.
Podle výrobce má DL 650 plánovou výměnu oleje po 6000km. Při 90km/h točí motor zhruba 5000 otáček. To je výměna oleje po 66mth. Poslední výměna oleje[2] proběhla až po 10000km, tedy asi po 111mth a bylo nutné olej několikrát dolít.

připsáno před další výměnou oleje: 
Konečně máme k dispozici data ohledně teploty oleje a to díky instalaci teploměru oleje do výpustného šroubu, teplotu oleje i chladící kapaliny monitoruje palubní počítač AST[3]. Při běžné jízdě po asfaltu je teplota oleje 60–65°C. S velmi zaneseným chladičem[4] je teplota oleje při jízdě po asfaltu 75°C. Při dlouhé jízdě v offroadu, při velké zátěži nepřesáhne teplota oleje 100°C. Čímž je zodpovězeno, že vysoce kvalitní sytetický olej 10w60 není potřeba. Tuto teplotu bez problémů zvládne i mnohem levnější polosyntetický 10w50.

Result: drahý syntetický olej není potřeba, teplota oleje ani při extrémní zátěži nepřesáhne hranici 100°C