Nové domácí zvířátko do garáže, V-Strom

Protože kawa mešká v servise a zůstane tam určitě do konce srpna, protože plánujeme cesty po Evropě a všichni kolem říkají, že by se na veteránu na dlouhou cestu nevydali, protože stárneme rychleji než chceme a ze spousty dalších důvodů z nichž je každý další významnější než ten předchozí, volíme nákup nové motorky.

Že to bude enduro, dvouválec, cenově dostupný a že to bude ověřený [1] Suzuki DL 650 V-Strom, to víme už dávno - od březnové motovýstavy v Praze. Seděli jsme na ní s Ťufíkem oba a byla pohodlná - kvůli mohutně oplastované nádrži a velké přední kapotáži z níž trystají řídítka dostala přezdívku "Motorka s fontánkou".
Takéž bychom rádi motorku novou a se zárukou, motor má vstřikování a k tomu patří spousta elektroniky, katalyzátor, lambda sondy a kýho výra ještě. A to všechno se může pokazit a proto čím novější to bude, tím lépe si to člověk může pohlídat.
Motorku s ABS nebo bez? Jasně, že ano, je to moderní, je dobré to mít a je dobré to mít možnost vypnout. Diskuse jsou jasně pro [2]. Nicméně pro jízdu mimo asfalt je potřeba ABS vypnout, to V-Strom neumí, určitě se to dá dobaslit. Já zatím ABS na motorce neměl a nakonec to dopadlo tak, že ani na novém V-Storm mít nebudu. A najít si odůvodnění je snadné.
Nám se to stalo tak: Na [tipmoto.cz] jsem včera zahlédl nový inzerát - V-Strom, v záruce do 04/2012, zaplacená asistenční služba po Evropě a plná výbava = rozšířená zrcátka, chránič chladiče, chránič motoru, padací rám, kryty páček/rukou, vyhřívané gripy, zásuvka na 12V, ukazatel zařazené rychlosti, držák na kufry, 1×kufr Suzuki, 2×kufr Kapa a nové pneu [Michelin Anakee]. Servisní knížka a všechny nákupy doloženy fakturami. Na tachometru 10tis. km. Bylo to ve [free-moto] v Držovicích u Prostějova. Po cestě tam jsem v autě Ťufíkovi vtipně poznamenal, že tu motorku určitě prodává nějaký vatař, který přechází na bavoráka. A taky že jo. S původním majitelem jsme se nad motorkou potkali, starší pán v triku bez rukávů, s pleškou a kérkou vysoko na rameni, motorku si vymazlil, ale zjistil, že v konkurenci ostatní spolucestujících podnikatelů neobstojí a že si pořídil BMW 1150 GS. Tož tak. Na chrániči motoru ani chladiče nebyl ani ťukanec od kamínku, tak moc si původní majitel užíval offroad enduro jízdy.
Cestou domů jsem malinko zmokl, ověřil jsem si, že plastový štítek je příliš nízko - původní majitel byl skoro o hlavu menší.
Véčkový dvouválec je zajímavý. Je to naprosto něco jiného než živý čtyřválev kawasaki byť třicet roků staré. V-Strom jde za plynem tak nějak rozvážněji, ale zcela jistě už od 3500 otáček. Když se člověk zapomene, hned je na tachometru 180km/h.
A protože jsme se vrátili s motorkou z Prostějova v podvečer, ještě jsme stihli i malý výlet...