Řetězové kolečko V-Strom 13 zubů

Řetězové kolečko V-Strom menší o dva zuby [1], tedy místo patnácti jenom třináct zubů. Převodový poměr původní řetězové sady je 47/15(3,13) v alternativní verzi je 47/13(3,62) tedy o 15% více. Informace z webu gearingcommander.com [2] jsou korektní. Provedl jsem srovnání a  co jsem naměřil odpovídá tomu, co web vygeneruje, takže svá měření ani neuvádím - zařazený rychlostní stupeň, otáčky, dosažená rychlost.
15 / 47
13 / 47
Zatím to vypadá velmi slibně, na šestku se dá jet od sedmdesáti po stošedesát, člověk má pocit, že sedí na výkonějším stroji. Rychlosti jsou kratší, motor se lépe vytáčí. Uvidíme jaké to bude při offroad jízdě.
Od menšího řetězového kolečka očekávám možnost jet na polní cestě se zařazenou dvojkou a jedničku mít jako zálohu pro prudké výjezdy, čímž by nebylo potřeba tak často používat při offroadu spojku. Ale to je hypotetický dohad a realita se možná ukáže jiná.

Přidáno 24. 5. 2012
Aktuálně najeto 800km a vypadá to velmi pohodlně. Prakticky jezdím mimo obec pořád na šestku, v obci na čtyřku. Polní cesty řadím dva, tři. Výjezd na motokrosové trati na jedničku byl obtížnější, protože nešlo jet „na plný plyn,“ ale je třeba množství plynu uzpůsobit trakci. Motorka chce víc hrabat a to je dobře.
Mám pocit, že výměna toho kolečka má pozitivní vliv na spotřebu. Město, mimo města, 150km po dálnici, pár polňaček - 4.9 litru. Město, mimo město, hodina pomalého offroadu - 4.6 litru. Začínám to sledovat.
Jízda mimo cestu vychází reálně 5.4 litru a po asfaltu to, co je v tisících otáčkách, to v litrech spotřeby.


Přidáno 2. 6. 2012
Dohromady s 13zubým kolečkem najeto 2200km. Spotřeba odpovídá otáčkám, takže do 5tis. otáček je spotřeba do pěti litrů. Po D1 do Prahy - 9tis. otáček - spotřeba rekordních 9 litrů.
Na prázdniny plánujeme cestování po Evropě, žádný velký offroad, takže vracím zpět kolečko 15 zubů.
Byla to cenná zkušenost, naučilo mě to znát přesný zátah motoru. Krátká jednička na off ježdění byla bezkonkurenční, prakticky odpadla potřeba spojkovat.
Předpokládám, že se ke kolečku 13 zubů ještě vrátím, až vyřešíme ochranu kyvné vidlice.

Přidáno 27. 10. 2014
Převodový poměr 13/47 se osvědčil. Offroad jezdím pouze v této konfiguraci. Reálně stoupne spotřeba asi o litr. Cestovní rychlost je adekvátní motokrosovému obutí – 100km/h je ideální. Žádné poškození kyvné vidlice se neděje. Důležité je mít instalované vodítko řetězu!
V plánu je test 13/56.