První letošní vyjížďka

Na víkend počasí plánuje chladno, místy sněžení, takže alespoň malinkou, krátkou vyjížďku kolem komína, ať otestujeme intercom a vůbec nějak začneme sezónu.
Hned ze startu jsme stihli i úplně první poruchu naší kawy - na benzince jsme vzali plnou nádrž, dohustili gumy a po sto metrech motor na první vytočení přes 7tis. začal chcípat, z motoru kapal olej, pak se motor nepravidelně rozběhl a začal pekelně čoudit - motor si cucnul oleje - a to všechno jenom proto, že jsem měl víčko od oleje jenom položené, nedotažené, takže v motoru nebyl potřebný tlak a něco se přihodilo, oleje výrazně ubylo. Motor ve "vyčoudil", olej jsem dolil, víčko dotáhl a je po problému - doufám.
A tak jsem napodruhé vyjeli z garáže. Po třiceti kilometrech bylo jasné, že toho zvládneme o kousek víc a když na sebe Saša nasoukala nepromok proti dešti a proti profouknutí, dali jsme i svižnější kousek po dálnici Otrokovice-Hulín.
[Záznam z trasy] je k dispozi - vždy odkaz vpravo nahoře.
Ve Zlíně jsme potkali Maja z Brna na jeho novém stroji [Yamaha XJ600] r.v. 2001- je to nadšenec, profík mechanik. Dělá auta a baví se motorkama. Vždycky koupí nějaký porouchaný nebo poškozený stroj, vyspraví ho, sveze se a pošle dál. Loni jezdil na sportovnější dvouválcové kapotáži [Kawasaki GPZ 500 S], pořídil to jako zadřený stroj, dělal výbrus, repas kliky a ve výsledku to bylo opravdu solidní svižné svezení.
Ptal jsem se Maja na ten můj problém s olejem a neviděl v tom problém, ale prý se tohle může stát když v motorové skříni není dostatečný tlak - jestě se k tomu musí vyjádři někdo další.

Náš [drátový intercom] funguje skvěle. Do 100km/h si můžeme krásně povídat, na dálnici kolem 130km/h už to není ono, pořád se slyšíme, ale už to kolem moc sviští.
Naopak zcela zklamala [kontrola tlaku v pneu], když otáčky jsou někde mezi 6-7tis. tak zařízení hlásí poruchu čidla předního kola kvůli rušení - prostě to není na tak starý stroj. V manuálu je o tom zmínka, prý mám kontaktovat prodejce.
Překvapením byl i nový [doraz řízení], poloměr otáčení naší kawy má být někde do 3m, aktuálně máme rejd alespoň dvakrát větší, je to nepříjemné a bude třeba dorazy zmenšit.