Boty na moto

Loňskou sezónu jsem odjezdil v zimních pracovních botech, které jsou sice lehce nad kotník, ale bez možnosti úplně pevně sešněrovat nohu. Navíc jim tento týden praskla podrážka - fuj - člověk má boty sotva tři roky a už aby hledal náhradu.
Prioritní je vybrat nějaké boty na motorku. Při brouzdání po netu jsem narazil silniční boty [MG RaceTech3 Black]. Cena 2490,- je zajímavá, tak jsem se zastavil, vyzkoušet si je, v brněnském [Nerve].

Překvapilo mě následující. V popisu bot je napsáno, že mají pevný kotník. To je pravda a boty mají opravdu pevný kotník. Neznamená to ovšem, že kotník jezdce v botě pevně sedí, jak jsem si mylně popis o pevném kotníku vyložil já, boty na noze nesedí dobře a navíc zapínání zipem nikdy nohu nezpevní. Jasně, u bot na silniční moto to není potřeba, ale mé nohy to vyžadují, takže tyhle boty nejsou nic pro mě, díval jsem se tam i po jiných, ale buď jsou moc ufonské nebo moc kozačky nebo gumáčky.
Takže boty v prodejně Nerve jsem nakonec nekoupil, ale pořídil jsem ledvinový pás [Nerve NTK20], velikost XXL, na bedrech vysoký, snad pohodlný, vzadu má dvě široké gumy se suchými zipy a díky jim se dá velmi prakticky šponovat.

Boty nemám, a co dál?
Řešení bude v nějaké pevné, lehké, nepromokavé botě, dostatečně vysoké tak, aby se dala stáhnout noha a bota byla dostatečně pevné na motorku. A bude lepší mít i botu univerzální, tedy na běžné nošení i na ježdění. Přec se po parkování v tábořišti nebudu přezouvat, že. Takové a jiné úvahy se mně honí hlavou, když jsem si Karlos, nad kávou, vzpomněl na kolegu Chipa, který si před týdnem pořizoval jakési superzdravé superskvělé superlehké boty v podnikové prodejně v dědině kousek o nás.
[Prabos] ve Slavičíně vyrábí a prodává opravdu dobré boty. Mají s cordurou nebo kevlarem na kotníku, s goratexovou podšívkou uvnitř...
Podle webu se mně líbí boty [Stealth], ale stejně v týdnu do Slavičína vyrazíme spolu s Ťufíkem a určitě si vybereme nějaké slušné boty oba, ceny v podnikové prodejně jsou prý lepší než v eshopech, tak to ověříme.