S Pomocným historikem na Slovensko

Pomocný historik si pořídil GPZ 1100 r.v. 1996 na Slovensku v Lučenci. Motorku koupil asi před měsícem a přijel na ní 230km v dešti a nečase na sjetých gumách domů. Původnímu majiteli poslal SPZetku poštou a čekal na papíry s přepisem. Žel na Slovensku platí zákon, že při každém přepisu musí vozidlo projít KO, tedy kontrolou originality. Bez toho nelze vozidlo přepsat. Tedy zpet k bratiam, hej.

Dnes ráno v 5:00 jsme se sbalili, naložili motorku na vozík a vyrazili do Lučenca za původním majitelem řešit KO a přepis.

9:30-11:30 proběhla KO, stálo 54€ a napsali, že moto nemá všechny plasty a že bylo přestříkáno z červené tmavé metalízy na červenou metalízu. Největší problém byla pomlčka ve VIN kódu, na rámu je pomlčka vyražena, ale v dokladech, lidé děste se, není!

11:50 sme dorazili do Lučence na police station, budova typického funkcionalismu let minulých, uvnitř horko jako v pekle a hlavně od dvanácti do jedné obědová pauza.

12:00-12:55 čekání v blízké kavárně, pravděpodobně postavené za účelem občerstvení torz lidských bytostí zhrzených čekáním na obědvající policisty

13:00-13:30 úspěšný přepis motorky na Pomocného historika, stačilo mít 16€ kolek a za chvíli bylo hotovo. Paradoxem zůstává, že velký TP si mohl nový majitel vzít, ale malý TP policie pošle na adresu původního majitele, který jej pošle na adresu nového majitele.

Teď je 16:16 a jsme někde kousek před Uherský Brodem a teplou večeří.