Den dvanáctý...

San Pedro de Tiquina
Ráno mě budí bubnování deště, na osm mám domluvenou snídani. Volská oka, mamita je dělá tak, že vyklepne vejce do vrstvy horkého oleje. Mňam. Dokonce k tomu přidá hromadu vařené zeleniny.
Včera večer jsme tady s malinkou holčičkou hladili modrooké zvíře, mám krátké video viz https://youtu.be/r9jqigEVCpI

Copacabana?
Ráno balím motorku a chci vyrazit 40km serpeninami do Copacabana. Zhruba v polovině cesty houstne déšť, v dáli vidím temno takové, že nelze rozpoznat, kde končí obloha a začíná hladina jezera. Na silnici začíná být mlha, že by se dala krájet. Nechci přejet místního hombre de carrizo=Rákosníčka. Otáčím se zpět. Při čekání na přívoz ověřuji na budce s informacemi pro loďky a vypadá to, že tři dny bude na západní části jezera deštivo, že s lodí nevyjde nikdo.

Nalodil jsem se a přemýšlím, jak je to vlastně se slavnou Cestou smrti a její sjízdností dnes. Policista, kterého jsem se ptal si krátce zavolal a pak jasně sdělil, že pokud tři dny po sobě nebude pršet, mělo by se cesta dát bezpečně sjet směrem dolů.

Cochabamba
Sleduji předpověď počasí, směr a pravděpodobnosti srážek. Z mé cesty do Cochabamby pršelo jen malý kousek. Než jsem přijel k městu, tak jsem krásně proschnul. Jestli v poledne u jezera byly jen 4˚C, tak tady je krásných 24˚C a radost se proplétat nekončenou dopravní zácpou s počínajícím průjmem (nedopravním).

Našel jsem ubytování, sehnal večeři a zcela znavem jdu spát. Opravdu potřebuju pauzu a taky si ji o víkendu dopřeju.

Ptal jsem se recepčního, kdy skončí ten déšť a on naprosto seriózně odpověděl - v březnu.

Tajtrlíka/štamplu si tady nikde není možné koupit. Kdekoli a i v baru prodají pouze celou láhev, k tomu dvoulitrový džbán a dva litry třeba džusu. Nic pro mě. Dopřál jsem si trochu vína pro dobrý spánek. Nabízeli mně na výběr z hromady druhů a na mé - chci červené stolní víno se someliér tvářil podivně, ale víno přinesl, bylo to stejné  a stálo srovnatelně jako v horské vesničce Villa Serano dostupné jen po nezpevněných cestách. Pro info Merlot by stál 10× víc.

Fotek dneska nebylo moc, protože za deště fotit nešlo a pak na klikaté cestě moc nebylo kde bezpečně zastavit. Ale něco mám viz