Vykloubený loket a pauza na začátku léta...

Vykloubený loket[1] v offroadu. Když jsem viděl, jak ruka plandá, proběhla úvaha: Buď je to zlomené a pak netřeba spěchat s opravou a můžu si volat třeba sanitku a nebo je to vykloubené a to znamená do hodiny nasadit zpět, aby to vůbec šlo spravit bez operace. Takže spěchat. Kluci mně to zafixovali mezi dva klacky obvazem, narazili mně helmu na hlavu, já jsem zraněnou rukou ještě jednou nebo dvakrát zmáčkl spojku, dojel na asfalt, nakopal tam čtyřku a po asfaltu 43km do nemocnice v Boskovicích. Stihl jsem to pod dvacet minut. Rentgen, nahození zpět - uvolněte rameno, sestro držte a ááá. Napodruhé lup a bylo to zpět. Rentgen po repozici. Vše ok. Sádrová dlaha atd... Jupí! Další offroad dvoudenní HP rally v říjnu. Ať mám motivaci rehabilitovat...

RTG 15 dní po luxaci
ortéza[2] pro jízdu na motocyklu po 17 dnech (používat 6 týdnů)


5.7. sv. Cyrila a Metoděje – luxace, repozice, fixace
13.7. sv. Evžen – chirurgie, kontrola, rtg s fixací, nosit ruku v závěsu
20.7. sv. Vulmar – chirurgie, kontrola, rtg bez fixace. začít ruku používat, vyhýbat se rotaci, začít řešit rehabilitaci
22.7. sv. Marie Magdalény – ortopedie, ortéza s kloubem pro jízdu na motocyklu; kloub má nastavitelný úhel, ortéze znemožňuje rotaci; odsátí krevního výpotku
11.8. sv. Klára z Assisi – rehabilitace