SIO2PC ležící, spící

O co jde? PC simuluje pro Atari osm disketových mechanik, umí tiskárnu či jiné sériové zařízení, třeba modem. Tedy SIO - serial input/output do PC. Projekt APE, čili Atari Peripheral Emulator[1] stále žije a je možné si za nemalý peníz nechat řešení poslat z USA.
A nebo si ho vyrobit sám!
Našel jsem stránku, kde je geniálně jednoduché zapojení s podrobným návodem viz.[2].
Součástky komplet vyšly za dvanáct korun českých. S výrobou tišťáku není třeba se obtěžovat. Lepil jsem to dohromady trafopájkou, tak jsem pro jistotu použil patici, kam se integrovaný obvod nacvakne až nakonec.
SIO konektor navíc nemám, ale těch pět pinů se dá připojit přímo.

A hlavně – funguje to! Jak už připomínal Raster před více než deseti lety[3].
Bez problémů funguje i s poslední verzi APE  ke stažení [4] z domovské stránky atarimax.com[5].
Pěkné počtení o jiné verzi SIO2PC s možností kopírovat celé kazety do PC viz.[6].
Popisuje jinou, lepší verzi tohoto zapojení a hlavně naprosto zatracuje výše uvedené řešení jako zastaralé. Já osobně volím bastl za dvanáct korun a půlhodinu investovaného času.
Uznávám, že když připojím svůj SIO2PC kabel do druhé portu disketové mechaniky – chtěl jsem mít připojenou mechaniku Atari 1050 a do ní kabel k PC, ale Atari vidí pouze disketovou mechaniku. Nevadí, ramdisk vyřeší jakékoli případné přenosy dat stejně dobře.
Hotové řešení pro připojení přes USB viz.[7]