Motocyklové boty W2 P-07 po půl roce používání

Proč pevné enduro boty?
Po loňském RBM[1], kde jsem byl svědkem toho, jak kdosi na hraně výjezdu zahodil motorku a tato mu upadla stupačkou přímo na kotník a nestalo se nic motorce ani jezdci; pochopil jsem, že je nezbytné dát vale botám svým koženým[2] – prožil jsem v pochůzkové obuvi pro uniformované složky tři sezóny, tedy 73tis. kilometrů. S narůstajícím množstvím kilometrů najetých mimo asfalt, vzrůstala potřeba pořídit sobě nějaké pevné offroadové boty a že je jich na trhu nepřeberné množství. Joj.
Jaké boty vybrat?
Zavrhl jsem kompromisní řešení bot, ve který se dá krom jízdy i někam jít. U kolegy Leštiče jsem okoukal fintu, že když přijede, ihned zuje pevné boty a nazuje opačný extrém – má s sebou na motorce vždy žabky[3], vejdou se pod sedlo a nic neváží. Boty s kotníkovým kloubem jsem mlsně obhlížel, ale spřátelený prodejce mně tajně pošeptal, že reálně boty stejně vydrží dvě sezóny, ať jsou sebelepší nebo sebedražší. Pak prostě povolí a už neposkytují pohodlí ani bezpečí jako na začátku. A že on jezdí crosscountry a motokros v botách W2, které jsou levné a dobré. Překvapilo mě to. Předpokládal jsem, že za motocyklové boty utratím nejméně šest tisíc korun a možná i víc[4] a nikoli, že „v akci“ za tři tisíce budu mít pořízeno. Taktéž při výběru velikosti prodejce poradil, že je nutné mít v botě rezervu mezi prsty a špičkou boty – že když měl botu akorát, trefil pařez a měl všechny nehty modré, jak si je narazil. Civilní boty mám velikosti 44, motocyklové jsem tedy vzal ve velikosti 45.
Co voda?
Jsou to MX boty na motokros, tam se řeší vteřiny a ne komfort; při prvním průjezdu kaluží bylo uvnitř hned mokro. Proto je potřeba boty před prvním opravdovým použitím řádně ošetřit – v antiseptických laboratorních podmínkách lavoru s teplou vodou, zjistil jsem snadno, kudy do bot teče. Teče všemi švy. Je třeba naprosto suché boty nechat do švů místo vody nasát vteřinové lepidlo[5]. Funguje to na výbornou.
Reálně mně do bot za celou dobu nenateklo a jen při opravdu pořádném vapkování je uvnitř „trochu vlhko.“
prolití všech švů vteřinovým lepidlem je jistota, že dovnitř nenateče
Funguje to?

Ano; do bot neteče a poskytují vysoký placebo pocit bezpečí. Jsou to mé první pevné motocyklové boty a bylo třeba se s nimi sžít, nastavit páku řadičky i zadní brzdy. Ze své motorky dosáhnu oběma nohama na zem pouze, když bych ohnul nohu v kotníku a stál na špičkách. Tato bota pohyblivý kotník nemá, takže jsem se „skoro“ rozbil na první světelné křižovatce. Zvykal jsem si asi týden, než jsem pochopil, že tohle je jediná správná obuv na motorku.

přidáno 18.10.2014
Prasklá bota pravá. Po velmi nešťastném pádu; ve sjezdu při pádu na přední kolo, jsem spadl šikmo přes řídítka DOLEVA, motorka spadla na mě a pravá noha zůstala pod motorkou. Tehdy jsem si řekl – nemít pevné boty, tak je kotník nadranc. Od té doby, co je bota takto prasklá, tak do ní teče.
Levá stále drží a propustí vodu až po dlouhé jízdě v dešti.