Podzimní Lom - Olešnice okr. Blansko

V pátek jsem se podíval opět pod nádrž Vír a projel si většinu serpentin, co jsem projel na [jarním lomu] na ČZ. Bylo už docela zima, kolem 15 stupňů přes den, necelé 4 v noci.
pod Vírem [zde]
Nokia navigace v E90, ty hrozné černé gumové čudlíky jsou neestatickým vylepšení pro ovládání navigace v rukavicích.
 V sobotu jsme vyrazili na jantarovou stezku, já na Kawě a pět dalších nadšenců v autě. Cílem bylo najít [jantar], konkrétně valchovit - neprůhlednou verzi jantaru - naleziště u obce [Valchov].
až postupný výslech starousedlíků nás navedl na správné místo  - k "hájovně"

 v místní hospodě jsem našel kostýmový doplněk k mé Jägermeister bundě.
Nad hájovnou je starý ledkový důl a ve valu co vznikl vršením hlušiny by se měly valchovity hojně nacházet.
[ledkový důl]

U "hájovny" jsem se od výpravy odpojil, už ve Valchově mně prasklo spojkové lanko, takže jsem si musel nacvaknout nový konec do páčky na řídítkách - akce na pár minut - stačí matička M5, kladívko a pevný podklad - jenže jsem si vyvlékl lanko na spojce v motoru. Ještě že mám svod 4-1, tak po velmi velmi velkém naklonění kawy na pravou stranu jsem se bez problémů rukou dostal dovnitř a navlékl lanko na správné místo. Karlos vydatně pomáhal, protože bez asistence druhé osoby bych to nezvládl. Opravdu jsem se zašpinil - do cestovní výbavy si k sadě na opravu lanek přibalím solvex nebo něco jinou pastu na mytí rukou.

Trasa [z Lomu (Křtenov) - Valchov - Macocha - Jedovnice - Letovice - Křtenov] asi 120km.