BMW F 800 GS....

     Krátce:  Na silnici je to snová motorka. Pro dva pro cestování na asfaltu je to snová motorka.

     Po Španělsku jsme najeli lehce přes 3000km s motorkou BMW F 800 GS, měla najeto asi 50tis. km. Krom toho, že bych uvítal vyšší čelní štítek, můžu říct, že je to pohodlná motorka. Přepínání režimu cesta | déšť | offroad má smysl a je poznat na průběhu výkonu. Mělo to i zbytečnost jako elektronicky nastavitelné tlumení.
     Má to palubní počítač, kde je teplota i všechny druhy spotřeby. Dálniční spotřeba plně naložené motorky, ve dvou byla při 120kmh byla 5.8litru na 100km. Celkově jsme jeli a průměrnou spotřeboj 5.3l/100km.
     Ač budíky mají dvě nulovatelná počitadla, tak mě fakt zklamalo, že jsou jedom třímístná. Není k tomu žádný důvod a tak se nám počitadlo TRIP2 během cesty třikrát vynulovalo. Ještě, že to nezpůsobilo desbordamiento, tedy overflow error.
     Dálnice, úzké klikaté horské cestičky i sto kilometrů po šotolinách. Pohodlně a bezpečně. ABS jsem nevypínal, mimo asfalt jsme jeli výletnickým tempem.
     Saša chválí pohodlné sedlo, opěrku originálního BMW kufru i dostatek místa pro spolujezdce. Kolena pokrčená akorát a pořád měla pocit, že jedeme na odpolední výlet do Průhonic. Je to plnohodnotná motorka pro dva.
     Občas v zatáčce v náklonu Saša škrábla špičkou boty o asfalt, ale to už byly náklony, kdy jsme drhnuli asi centrálním stojanem.
     Srovnání se sériovým Suzuki DL 650 V-Strom vyhraje vždy BMW F 800 GS, kvůli lepší přední vidlici a lepšímu podvozku vůbec.
     Když ale srovnám se svojí stavbou se základem z Suzuki DL 650 V-Strom, ale s přední vidlicí z Yamaha XTZ 750 Supertenére, tak to vyjde nastejno. Jenom BMW má výrazně menší světlou výšku a tím i problém občas přejet větší šuftry při jízdě ve dvou.
     Uvidíme jakou motorku vyzkoušíme příště.

P.S. Originální BMW kufry jsou spíš menší.