Harley Davidson Electra Glide...

[fotky]

     Neuvěřitelný zátah motoru o objemu bez tří deci dva litry s váhou čtyři metráky. Pokud vám někdo tvrdí, že takový mastodont má ochotu k zatáčení letadlové lodi, tak na téhle lokomotivě projel málo ostrých zatáček – reálně je překvapivě hravá, ale vyžaduje specifické vedení přenesením váhy a impulsem do řídítek.
     Na šestku dunivě brumláme při dvou tisíci otáčkách krajinou s pocitem, že si můžeme nekonečným asfaltem vymazat hlavu... jenže... zadní odpružení má chod sedm a půl centimetru a to je důvod, proč při přejetí nerovnosti dojde ke specifickému nakopnutí zadku motorky a kostrče posádky – to je věc, kvůli které lidé na H&D jezdí, je to přímý odkaz na stroje typu hardtail, tedy s neodpruženým zadním kolem. Zkusili jsme si tento koráb ve verzi z roku 2012 a také ročník 2018 s motorem 1800ccm a kitem Screamin eagle. Podvozek funguje vždy velmi podobně a je to rys, který mě odrazuje. 
     Zvuk obřího vzduchem chlazeného dvouválce je v nízkých otáčkách hluboce fascinující. Je to ten pocit, kdy s mojitem v ruce sedíce na terase posloucháte v dálce dunivé hřmění a podle loupání v kolenou tety [Windy] víte, že vám se tato bouře s jistotou vyhne.
     Očekávajíce sametový podvozek a motorku vzývající k polykání tisíců dálničních kilometrů, dostáváme tady něco zajímavého a na pohled opravdu pěkného, žel svižných 1500km v jednom dni by bylo k nepřežití – zkušenost při naší první cestě do Compostely viz [zápisky 2016]/den první.
     Jízda na tomto typu motocyklu je terapie, zvuk motoru, síla motoru, příjemné vibrace. Stačí hodinka a veškerý stres je pryč, asfalt smaže hlavu a životní složitosti zůstaly na cestě. Opravdová terapie. Žel, kdo by chtěl strávit na terapii třeba deset hodin v kuse? Kdo nezkusil, nemůže rozumět.
     Reálně je tento motocykl nádherný kus hardware a kluci z H&D mně vysvětlili, že se vezu na kovadlině z Milwaukee a že přesně takhle to jejich zákazníci chtějí. Já mezi ně patřit nebudu.

    Úsměvná douška na závěr. Je zajímavé, že drtivá většina majitelů motocyklu Harley Davidson nemá jenom jedinou motorku. Nahlédl jsem do jiného světa, již chápu, že si někdo může chtít pořídit značku, která je možná dražší, možná není tak úplně pro denní použití, kupříkladu Apple. A tohle srovnání sedí, vlastní ekosystém a svět sám pro sebe. Svět který se umí vymezit. Majitelé H&D a ti druzí. Zůstanu fanouškem a obdivovatelem těchto nádherných strojů, kde má styl přednost před pragmatickou funkčností. Je dobře, že jsou odvážní, kteří nechtějí jít s uniformním hlavním proudem. A nemusí to být jenom cruisery viz [Indian FTR 1200].