Motocykel 2014

[fotky]
Týden po brněnském Motosalonu jsem měl možnost zavítat na čtyři dny na výstavu Motocykel. Opět po ose, s roll-upem[1] za zády; vlastně se dvěma roll-upy – vezl jsem ještě jeden navíc[2], protože se nevešel do auta!
Když jsem projížděl Bratislavou, běžela mi hlavou nesmrtelná slova Jaroslava Vojty viz.[3] v drobné úpravě: Bratislava, matka slovenských měst.
Pochopil jsem, proč tolik lidí z Česka vyrazí raději do areálu Incheby.sk[4] než by se píďalkovali po našich dvou roztržených motocyklových podnicích[5][6]. Výstava v Bratislavě je opravdu velkolepá, velká jak plochou, tak množstvím návštěvníků. Zároveň je stejný termín na Slovensku tak trochu motocyklovým svátkem. Na výstavišti vždy ve večerních hodinách probíhají akce jako předávání cen mistrů nebo vyhlášení ankety Motocykel roku 2014[7]: kategorie offroad – KTM Freeride 250R; touring – Suzuki V-Strom 1000; naked – Yamaha MT-07; supersport – Ducati Panigale 899; chopper-cruiser – Honda Goldwing F6C.
Stejně jako v Brně bylo zajímavé sledovat ve středu večer neuvěřitelné pracovní nasazení na výstavní ploše. Bzučelo to tam jako v úle a hodil by se tady jeden Komenského citát – Všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest.
Nás udržela na nohou láhev Translapovice, za kterou ještě jednou děkuji panu H. ze země Kaj kaj.
S prezentací palubního počítače pro motocykly, který nikdo nepotřebuje jsem byl opět na stánku Motoroute[8]. Můj zablácený V-Strom dostal místo na stánku Suzuki; na popisce exponátu bylo psáno, že se jedná o úpravu pro lehkou offroad jízdu se závěrečným sdělením: „Obutím céčkových pneu na cestovní motorku enduro nevzniká.“
Když se někdo zajímal o konkrétní úpravy, tak se vždy na položené motorce ukazovaly lépe. Následně pak si nějaký šťastlivec mohl zkusit zvednou motorku vážící skotné dva metráky.
Na stánek spřáteleného Mitas[9] to bylo tak daleko, že než by tam člověk vyrazil pěšky, bylo lepší si na stánku Gas Gas půjčit malou e-šlapačku a projet se mezi návštěvníky viz.[10]
Strávit téměř týden s Igorem Brezovarem[11][12] bylo výživné převelice; poslední den výstavy tesknil tak, že si dal na motorku inzerát viz.[13].