čtvrtek 24. ledna 2013

V-Strom servis 51000km a nejen výměna ložisek

V-Strom se dožil padesáti tisíc kilometrů. Bylo nutné absolvovat servisní prohlídku a to především kontrolu ventilových vůli. Krom jiného zadní kolo mělo znatelnou vůli, když na stojanu člověk vzal kolo rukou, byla vůle v ložiskách znatelná; při jízdě se problém zatím neprojevil.
Servis bravurně provedl motoservis Trávníček [1], který je rok od roku lepší a lepší. S množstvím servisovaných motorek nabývají zkušenosti a to je znát v přístupu i preciznosti práce. Jen tak dál, hoši!

Ventily a rozvody
Ventilové vůle byly v normě. Šponováky rozvodových řetězů jsou na pozici 12 z 25. Takže rozvodový řetězu je někde před polovinou životnosti.


Výměna ložisek
Zde je třeba zmínit, že v základu od výroby nemá Strom těsněné ložisko v rozetě, takže v případě offroadového použití stroje toto ložisko „vyrezne a vysype se“ jako první.
2× 6203/2RS MO 520-007
2× 6204/2RS MO 520-008
1× MO 520-029

Výměna zadních brzdových destiček 
Ač je to k neuvěření, tak zadní brzdové destičky, které byly měněny na začátku sezóny 2012, tedy před 26tis. kilometry, jsou již sjeté. Přední jsou pořád původní a pořád jich ještě dobrá polovina zbývá. Zadní brzdové destičky v offroadu trpí.
1× Bendix MR 157

Výměna svíček
Podle servisní příručky se na V-Stromu mají měnit svíčky po 12tis. km. Letos vydržely klasické svíčky dvakrát tolik, ale nejsem si jist, že to bylo správně. Do nové sezóny byly namontovány svíčky iridiové, mají životnosti padesát tisíc kilometrů, takže je jistota, že do další kontroly ventilových vůlí se na svíčky nemusí sáhnout.
4× NGK CR8EIX

Drobnosti
Nová vypínací tyčka spojky 23111-24A01 vyřešila problém s ohnutou tyčkou spojky [1] a zároveň bylo vyměněno i gufero u vypínací tyčky spojky 09285-06015.
Proběhla i výměna oleje (10W50 Motul 5100) a olejového filtru (KN 138)
Vzduchový filtr je pořád pěkný, tak byl zachován a vyměníme ho až někdy v létě.
Pořídili jsme pro jistotu náhradní zajišťovací podložku řetězového kolečka 09167-215027, protože podložka trpí neustálým střídáním kolečka 13 zubů do terénu a 15 zubů na asfalt.

Zjištěné problémy
Třinácti zubé kolečko[[2] je zralé na výměnu, po ujetí cca 7tis. km. Než se sežene nové, tak bylo dočasně otočeno a mělo by tak vydržet nejméně dalším tisíc kilometrů.