sobota 10. listopadu 2012

Setkání cestovatelů 2012

Rok uběhl jako voda, sezóna pomalu končí a Setkání cestovatelů bylo snad ještě lepší než loni [1].
Přijeli jsme až na odpolední programový blok. Vladislav T Jiroušek[2] krásně pohovořil o focení, ač fotí Canonem, tak moc chválí Nicon. Nám motorkářům doporučil dva kompakty – jako základ Canon G21[3] a lepší Canon G1X[4]. On sám používá oba.
Pár postřehů z workshopu o focení – vodopády se fotí s časem 1/8, aby nevznikal efekt zamrzlé vody. Polarizační filtr umí pěkné mraky. S UV filtrem vychází teplejší barvy. Variable ND filter[5] jsou dva polarizační filtry přes sebe; umí omezit světlo při otevřené cloně. Pro dobrou fotku je třeba něco udělat. Nikdo z nás asi nebude čekat tři dny na „dobré světlo“ jako pan Jiroušek, nicméně při focení na cestách alespoň sesedneme z motorky a zkusíme najít pěkný úhel záběru. A když místo třiceti vteřin na fotku z ruky dáme fotce deset minut, tak je čas přemýšlet, rozbalit stativ a najít ten správný záběr.


Rudolf Fráňa[6] sdělil, co nového u Mitasu. Chystá se dvousměsová guma E-10. Měl s sebou prototyp a nechtěl ho prodal. Ani za peníze. Doporučil bezpečnostní přestávky kvůli přehřátí gum při dálničních přesunech. Reálně doporučil rychlosti do 130km/h. Kdo chce jezdit sportovně, ať neobouvá enduro gumy. Dávejme si pozor na huštění pneu – Mitas E-10 pro 80kg chlapa na velkém GéSu stačí hustit na 1.9. Nikdy ne pod 1.5, dojde ke zborcení figur. Ukázal pěkné fotky „vyškvařených pneu.“ Když se uprostřed špuntů dělají fleky a je střed pocitově měkký, došlo k přehřátí gumy. Doporučuje kombinaci E-09 vzadu a E-10 vpředu. Ukázal nám řezy pneumatikami, ať víme na čem jezdíme. Moji poruchu na pneu[7] z léta vyhodnotil jako banální a gumu mám dojezdit.
U Touratechu je toho nového hodně[8], všechny potěšilo, že Tomáš Kocanda nechal kolovat sálem elektronicky řízený tlumič TracTive i s ovládáním, velmi lehoučký benzínový vařič Soto Muka, nové vyhřívané sedlo, nějaké oblečení etc. Proběhla prezentace AdventureMenu[9] s obrovskou ochutnávkou. V mezičase, kdy se čekalo na vychladnutí přehřátého projektoru odhalil Tomáš zákoutí své kuchyně a nabízel chili omáčky s pálivostí tak závratnou, že ochutnali jen někteří a tito snad ještě teď litují. Pracovně své sbírce říká „kečupy.“
Z kuchyně Endurovýpravy.CZ[10] jsme ochutnali sestřih z Indie z průjezdů nejvyššími průsmyky světa, které jsou dostupné pouze tři měsíce v roce.
Prezentovaly se novinky u BMW. Renocar Brno[11] od příštího roku nabídne zajímavá setkání/školení pro lidi, kteří se svoji motorku chtějí udržovat svépomocí.
Událo se toho ještě daleko více, lidé se potkali a k půlnoci rozešli s tím, že ráno bude poslední vyjížďka. Oproti loňskému roku bylo na parkovišti ve dvoře motorestu motorek snad deset.

Díky za skvělou motivační akci a těšíme se zase za rok...
Oficiální fotogalerie viz.[12]