Setkání cestovatelů 2011

Proběhlo setkání cestovatelů[1] pořádané BMW motoklubem[2] na Rohlence u Brna. Nemít VStrom v servise, tak bychom s Ťufíkem mrzli na motorce, takhle jsme se přesunuli pěkně ve vyhřátém autě. Akce začínala obědem a my dorazili až na odpolední programový blog - povídání z cest, prezentace firem Mitas[3] a Touratech[4], ochutnávka jídel AdventureMenu[5], losování o ceny... Celkem se sešlo téměř osmdesát lidí, počet motocyklů zaparkovaných ve dvoře čtyři, z toho tři GéeSa a jeden Strom. Konečně jsem potkal nějaké členy z našeho VStrom klubu[6].
Odkazy a pár věcí, co stojí za zmínku - na Touratech facebook[7] se píše to, co se nehodí na Touratech blog[8]. Aktuálně Touratech chystá své vlastní semiaktivní tlumiče s autonomní řídící jednotkou[9] viz.video[10](od 1:03), údajně lepší než ESA1/2[11], protože je bude možné nastavovat při plné zátěži při jízdě a v případě poruchy systému zůstanou nastaveny na střední hodnoty, aby bylo možné pokračovat v jízdě.
Tomáš Kocanda [12] měl skvělou prezentaci akce Moto(s)pouť - Moto cestou necestou [13] a v mezičase uvařil...

o huštění pneu:
Z prezentace Mitas stojí za zmínku nová reflexní úprava pneumatik [14], která je do výroby odladěná, ale zatím není v prodeji. Něco o huštění motopneu [15]. Na zimní cestu je dobré podhustit pneu o 10%. Pro pomalou jízdu v hlubokém písku se podhušťuje pneu o 40%. Mitas E-10, velké figury, podhuštěná jenom na 1.5bar, ujeto 30km po dálnici, v chladném počasí, teplota povrchu 7stupňů, rychlostí 130km/h, teplota uvnitř figury 91stupňů! Znamená to, že když bude pneu podhuštěná cca na 2bar, na dálnici při 25stupních při 130km/h se guma přehřeje a zničí, zvenku jsou viditelné trhliny na figurách. Pneu Mitas co mají uvedeno v popisu Dakar jsou pevnější a mají výrazně větší nájezd, poznají se podle žlutého pruhu na běhounu.

Oficiální fotogalerie viz.[16]