Z Brodu do Sibiu

Během cesty se nic zvláštního nestalo. Kurděje jsme nedostali. Přes Maďarsko po dálnicích, známka pro moto stojí v brodské směnárně 85 korun na čtyři dny, boční kufry mají povoleno maximální rychlost 120km/h a toho jsme se drželi. Po dálnici jsme nejeli rychleji než sto čtyřicet. Maďarské dálnice jsou jako nové a nebyly ucpané.
Strávili jsme celý den v sedle a po ujetí 600km Saša prohlásila, že jí to připadá jako bychom ujeli teprve šedesát. Sezení pohodlné, po třech hodinách jízdy už tuhnou kolena, takže zastávka co dvě až tři hodiny je tak akorát. Stabilní rychlost 120, na šestku, šest tisíc otáček, spotřeba asi 5.5 litru.
Navigace Nokia Ovi mapy bezchybná, mapy aktuální. Pasy jsme vytáhli jen při vjezdu do Rumunska, nahlédli a poslali nás dál. Při vjezdu do Rumunska se platí za použití cest, motorky neplatí. Opušťením Maďrska jsme zpomalili, hlavní tah na Bukurešť je obousměrná komunikace, takže úplně normální cesta. V obcích je 50, někde 40 nebo 30. Když v obci jedu 70, předjíždí nás kamiony. Nikdo tady omezení neřeší, v obci 70-80, mimo obec je povolených 100. Díky tomu tady nejsou obchvaty, nejsou potřeba, obce jsou díky nerespektování dopravních omezení dostatečně propustné.
Někdy k večeru jsme byli ve městě Deva, v místním Kaulandu jsme pořídili pečivo a večeři. Prostě jako doma.
Po setmění se cestuje dobře, místní lidé si váží svý životů a každý strýc co jde na pivo je oblečený reflexně, osamělý chodec má na krku blikačku. Vždycky.
K půlnoci jsme zakotvili, jsme asi dvacet kilometrů před Sibiu. Motorka je zaplachotaná a je zamčena ke sloupu řetězem a dvěma kotoučovými zámky. Sáša postavila stan, nafoukli jsme karimatky, dali si zdravotní hlt slivovice na noc a uléháme ke spánku.
Ujeli jsme dneska dost - viz. záznam trasy. Jenom poslední třetina kilometrů v Rumunsku zabrala dvě třetiny času.
Zítra nás čeká prohlídka města Sibiu, jediné krásné po cestě do Bukurešti a transfagašská cesta. Večer bychom měli být u Zdenála a Lucie doma.
[cesta]