Výstava Motocykl 2011 v Praze

[Motocykl 2011 Praha]
Moc povedená akce. Pravda, "ranní" vstávání ve tři dorovnala až teleportační cesta busem. Na Zvonařce přistoupil Karlos a byli jsme kompletní - Saša, FFF, Karlos a Tyf. Podle ČMN céčkem na konečnou Letňany = zastávka metra uprostřed pole, jak nás poučil Karlos - pole bylo zorané, oseté a vypadalo jako ráj pro skautíky lačné sběru odpadků.

Jsme na místě. Ludí jak much již půl hodiny před otevíračkou. V deset otevřeli, dav se vřítil dovnitř a hrnul se neznámo kam a my jsme hned odbočili do klidné, zatím prázné kavárny a začali ranní kávou.
 Na výstavišti na Letňanech byli nové motorky, doplňky, stánky Suzuki, BMW, Honda, KTM, Yuki, Aprilia a víc nevím. Na většinu motorek se dalo sednout, tak jsme si s Ťufíkem osedlali Suzuki V-Strom, Kawasaki Z1000 a doslova vylezli na Hondu Goldwing.
       
V-Strom se spolujezdcem pohodlně počítá, [Z1000 se ve dvou dá], ale spolujezdec má uzounké tvrdé sezení. Na Z1000 mě překvapil pohodný téměř vzpřímený posez řidiče díky širokým a vysokým řídítkům - musím přehodnotit a omluvit se, vždy jsem předpokládal u streetfightu sportovní posez.

Ve stánku [Supermoto] měli veterány z přelomu let sedmdesátých a osmdesátých - šestiválce [Kawasaki Z1300] a Honda CBX1000 (sedlaná hlavním hrdinou filmu [Rytíři/Knightriders]). Koutočové brzdy vpředu i vzadu, u Hondy nádherné kotouče z plného materiálu.

Stánků s doplňky a oblečením je zde nepočítaně. U Nerve.cz si FFF koupil [textilní cordurové kalhoty] s vysokým pasem. Černé. Jak jinak. Kolenní chránič mají integrovaný. Ťuf si vybral pláštěnku, dělenou na nepromok bundu dlouhou a nepromok kalhoty.
Karlos si zkusil [silniční boty] a prý mu sedly naprosto skvěle a měl v nich pevnou nohu i kotník. [Moje zkušenost] je jiná, ale na mé nekonfekční kachní nohy nepadne každý futrál.
Lou Fanánek odpoledne začínal své [povídání o cestě do Maroka] v rámci stránku [motovypravy.cz] a my jsme odcházeli.

Prošli jsme všechny dvě haly a pořád nám chybějí airbrushe, custom stroje a vůbec spousta věcí, na které jsme se těšili a o kterých se v časopise Motocykl a v ČMN psalo.
A již víme, že na Letňanech je sice výstava Motocykl 2011, ale na výstavišti v Holešovicích je další souběžná akce, kde jsou custom biky, airbrush pezentace, body painting... Přesunuli jsme se ho Holešovic a tady nás čekali čtyři haly - Sašenku jedna - její vysněné aibrushe a stejně zdobené stavby - a tam taky strávila většinu času. Čtyři haly pro nás ostatní byly - ATV do kterých nevidíme, u jaguára tam v rámci prezentace zevlil strýc [Rosenberg] s kérků v obličeji, pak výstavní hala skoro nejlepší s novým Ducati Monsterem, spoustou dalších Ducati a novým strojem Ducati Diavel.

Dál expozice pokračovala MV Agusta se svým Brutale a F4 CC - pojmenované romanticky po majiteli fabriky Claudiu Castiglionovi - a pak konečně prezentace nádherné, skvělé, nedostupné a ještě krásnější české původní FGR Midalu, mrůůůů. Přečtěte si víc o [FGR 2500 V6], stojí to za to.

Hned vedle Midalu byl Ducati café bar, tak jsme dali kávu, FFF od slečny s paintbrushem místo horního dílu spodního prádla vylákal šest plakátů FGR Midalu - třikrát celé moto se spoře oděnou lazebnicí z líce a daleko zajímavějším rubem s osmi fotkami nového stroje. A třikrát plakát jenom s motorem, dvaapůl litrový šestiválec do V, jestli si to správně pamatuju.
Lehce po druhé hodině odpolední a pak ještě jednou přesně ve tři FGR asi na minutu nebo dvě nastartovali - ďábelský řev a podle FFF šel z volnoběhu do maxima bez znatelného pohybu ruky na plynu. FFF měl odvahu a díval se. My s Karlosem jsme jenom poslouchali. Karlos to skvělě shrnul - tohle je motorka pro toho, kdo má rád silné stroje a má peníze, to je motorka co se parkuje v obýváku a jednou za týden nebo měsíc, když je slunečno, ji vezmeš na projížďku.
[oficiální videoprezentace]

Od stánku Midalu se prošlo kolem amerických Victory do jiného světa drsných custom staveb, chopperů, Harley Davidson a Route 66. Saša obhlížela airbrushe, my jsme dlouho obdivovali stavbu Biomastrubátor, stála hned vedle jiného übernaleštěného chromovaného customu, a díky tomu se ještě víc zvýraznila barva přední vidlice a trojhranných výfukových svodů v uvěřitelné barvě litiny.
dvakrát tatáž motorka Buell XB 12S - před a po přestavbě 

Staveb bylo k vidění nepočítaně, některé jenom úchylné, jiné naprosto promyšlené a taky přestavby povedené jako [Hayabusa] v kabátě, který jí sluší víc než ten, co má od přirození. Za zmínku určitě stojí úsměvné, ale dokonalé přestavby [ČZ125T] a [Jawy 23], co nám odtlačili před nosem.
Pokračovali jsme ven přes dvůr, kolem jezírka a domácích zabijačkových specialit přecházíme do haly Dakaru a mototrialu, prezentace značky trialových speciálů [Gas Gas].
Stihli jsme ukázky mototrialu, Karlos potěšil oko jedním ze dvou opravdovým caferacerů, který jsme za celý den potkali, já jsem obhlížel vysokou [Yamaha Terene] a FFF endura rozsekaná od pouštních písků.
     
A to bylo asi tak všechno. Skvěle strávený páteční den, FFF by jej jinak prožil pilným studiem a my ostatní neméněpilnou prací. Z Holešovic pak už jen přímo domů, busem. A právě z autobusu uherskohradišťského ČSAD, za zvuku Neuropatologa od Debustrolu (ve sluchátkách), někde na D1, dopisuji tyto řádky.

Moc dobrý výlet a ještě lepší nápad jak se naladit na letošní sezónu!

[všechny fotky]
[detaily airbrush] pro Sašenku